FAQ

Hitta svar på de vanligaste frågorna här.
Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Hitta information om:

Min beställning

Jag har inte fått någon orderbekräftelse – vad gör jag?
Om du inte har fått ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse, kontrollera om det har hamnat i din skräppost.
Om du fortfarande inte hittar det är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Din beställning är inte bindande förrän du har fått en e-postbekräftelse på att vi har mottagit din order.

Var är min beställning?
Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning har skickats från vårt lager.
I detta e-postmeddelande hittar du leveransinformation samt spårningsuppgifter.

Om den förväntade leveranstiden har passerat är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Beställning och betalning

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar Dankort, Mastercard, Maestro, Visa och VISA Electron.

Tillkommer det några avgifter vid betalning?
Nej, det tillkommer inga extra avgifter vid betalning på www.cane-line.se.

Leverans och leveranstider

Vad kostar leveransen?
Fri frakt vid köp över 6000 SEK.
Vid köp under 6000 SEK är fraktkostnaden 600 SEK.
En extra avgift tillkommer för leveranser till öar utan fastlandsförbindelse.

Vad är er leveranstid?
Cane-line strävar efter att leverera beställda produkter inom 6-10 arbetsdagar.
Om en produkt inte finns i lager kommer du att få information om den förväntade leveranstiden.

Vad ingår i er leveransservice?
Leverans sker via en extern transportpartner till trottoarkanten vid leveransadressen.

Vad händer om min beställning blir försenad?
Om din beställning blir försenad gör vi vårt bästa för att informera dig i god tid.
Du kommer att få ett e-postmeddelande med det uppdaterade leveransdatumet.

Ångerrätt och retur

Kan jag ändra min beställning?
Om du vill göra ändringar i din beställning ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt och ange ditt ordernummer.

Vilken ångerrätt erbjuder ni?
Du har en 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot din beställning.

Hur meddelar jag att jag vill ångra eller returnera mitt köp?
Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet via vårt standardformulär för ångerrätt.
Vi återkommer sedan med information om returprocessen.

Hur returnerar jag en vara?
Returnera din beställning inom 14 dagar efter att du har meddelat din ångerrätt.
Använd returformuläret som du fick via e-post.
Du är ansvarig för att varan är korrekt förpackad och bär risken för produkten tills vi har mottagit den.
Cane-line kan hjälpa till med bokning och upphämtning av returnerade produkter – kostnaden för denna tjänst kommer att dras av från återbetalningsbeloppet.

Vart ska jag skicka returnerade varor?
Cane-line A/S
Rynkebyvej 245
5350 Rynkeby, Danmark

Reklamation och garanti

Vad gör jag om något är fel med min beställning?
Om du har mottagit fel vara eller om dina produkter har skadats under transporten ber vi dig kontakta Cane-line så snart som möjligt.

Hur reklamerar jag en produkt?
Reklamationer måste göras inom en skälig tidsperiod efter att felet har upptäckts.
Vi rekommenderar att du skickar in en reklamation så snart som möjligt, dock senast inom 2 månader efter att felet upptäcktes.
Använd vårt reklamationsformulär för att registrera ditt ärende.

Vilken garanti erbjuder ni?
När du handlar hos Cane-line har du en lagstadgad garanti på 24 månader.

Kan jag få en förlängd garanti på mina produkter?
Ja, du kan få ett extra års garanti genom att registrera dina produkter.

Produktinformation

Hur underhåller jag mina Cane-line-produkter?
Se våra skötselråd för information om hur du bäst tar hand om dina möbler.
För att förlänga produkternas livslängd rekommenderar vi att du använder skydd för vissa utomhusmöbler.

Kan jag se och prova produkterna innan jag köper dem?
Ja, du kan uppleva våra produkter i vårt showroom eller besöka en auktoriserad Cane-line-återförsäljare.

Har ni en katalog?
Ja, Cane-line erbjuder en online-katalog.

Jag har fler frågor om en produkt.
På våra produktsidor hittar du information om storlek, material, skötsel och mer.
Om du behöver ytterligare information är du välkommen att kontakta oss.