Försäljnings- och leveransvillkor

Denna webbplats ägs och drivs av Cane-line A/S.

Du kan kontakta Cane-line per. telefon: +456615 4560 eller e-post: info@cane-line.com.

Genom att köpa via vår onlinebutik accepterar du att detta görs på de villkor som beskrivs nedan.

 

Kontaktuppgifter:

Cane-line A / S

Rynkebyvej 245, 5350 Rynkeby

Danmark

 

Tel. +45 6615 4560

Faxa +45 6615 4651

info@cane-line.com

CVR: 10658837

Grundat: 1987

Telefonerna är öppna:

Måndag - torsdag: 08:00 till 17:00

Fredag: kl. 8.00 till 16.15

 

E-post besvaras inom 48 timmar på vardagar.

1. E-MÄRKET

Cane-line.dk är en e-märkt webbutik. När du handlar på e-märkesbutiker har du alltid tillgång till e-märkes konsumenthotline.

Det är din försäkran att vi följer tillämplig dansk lagstiftning samt ett antal speciella konsumentskyddskrav. När du har handlat i en e-märkesbutik online täcks du också av e-varumärkets köparskydd.

2. BESTÄLLNING OCH BETALNING

I onlinebutiken kan du köpa våra produkter. Om du har frågor om produkter som inte finns på webbplatsen eller vill beställa via telefon är du välkommen att kontakta oss på +45 6615 4560 eller på contact@cane-line.com.

Gör följande för att göra ett köp:

  1. Hitta den produkt du vill köpa och lägg den i köpskorgen
  2. Gå vid behov. återvänd för att fortsätta handla
  3. Kontrollera artiklar i köpskorgen
  4. Acceptera försäljnings- och leveransvillkor
  5. Ange kontaktinformation och leveransadress
  6. Gå till beställning
  7. Kontrollera att all information är korrekt inkl. leveransmetod, acceptera och fortsätt till betalning
  1. Ange kortuppgifterna och gör betalningen

När köpet är slutfört får du en orderbekräftelse.

När du handlar i butiken ingås ett avtal om köp i enlighet med dansk lag.

Fraktkostnader beräknas omedelbart innan du godkänner betalningen.

3. GARANTIER (KLAGRÄTT)

När du handlar online på Cane-line har du en allmän 24 månaders garanti.

Cane-line förbehåller sig rätten att avstå från rätten att göra ett klagomål i händelse av olämplig användning, eller om produkten har manipulerats / modifierats av en tredje part - inklusive försök att reparera den. Det är Cane-line ensam som bedömer ovanstående.

4. BETALNING

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa
  • VISA Electron

Det finns inga avgifter för betalning på www.cane-line.se.

Alla priser är SEK priser inkl. Moms och andra skatter. Priserna är vägledande priser. Fraktkostnader ingår inte.

I Danmark, Sverige och Norge drar vi av betalningen från ditt kort när vi skickar din beställning och all din kontoinformation verifieras. Ett belopp som är större än vad du har godkänt vid köpet kan aldrig dras av. På andra marknader dras pengarna av när beställningen görs.

Kontroll utförs med valfri bedrägeri på alla våra beställningar. Det handlar om att kontrollera information som matats in under beställningsprocessen, inklusive adressinformation. Detta kan innebära att dina uppgifter vidarebefordras till en tredje part i syfte att verifiera bedrägerier. Ibland kan vi be om ytterligare information för att behandla din beställning. Vi kommer att genomföra denna process så snart som möjligt, men påpeka att i detta sammanhang, någon förseningar vid transport av varor.

Priset du betalar är det pris som visas på den här webbplatsen när vi mottar din beställning. Vi försöker alltid se till att alla priser på vår webbplats är korrekta, men fel kan uppstå. Om vi ​​upptäcker ett fel i priset på artiklar du har beställt kommer vi att informera dig så snart som möjligt och ge dig möjlighet att bekräfta din beställning till rätt pris eller avbryta den. Om vi ​​inte kan kontakta dig kommer vi att behandla beställningen som annullerad. Om du avbokar och redan har betalat för artikeln får du full återbetalning av beloppet.

Äganderätten till alla produkter du beställer på denna webbplats överförs till dig vid leverans av produkterna, förutsatt att vi har behandlat och fått full betalning för produkterna.

Kreditkortstransaktioner görs, jfr formuläret nedan.

Webshops

Currency

Cane-line.us / Cane-line.com / Cane-line.mx

USD

Cane-line.ca

CAD

Cane-line.com.au

AUD

Cane-line.com.es / Cane-line.eu / Cane-line.de /

EUR

Cane-line.ie / Cane-line.fi / Cane-line.it / Cane-line. pt

Cane-line.dk

DKK

Cane-line.se

SEK

Cane-line.no

NOK

Cane-line.co.uk

GBP

Cane-line.ch

CHF

5. TILLGÄNGLIGHET

    Varor och deras leveranstid är beroende av tillgänglighet. Om vi ​​inte kan leverera artikeln kommer vi att informera dig om detta så snart som möjligt. En fullständig återbetalning kommer att ges om du redan har betalat för varorna.

    6. ÄNDRING I BESTÄLLNING

    Du kan ändra innehållet i Köpskogen tills du bekräftar ditt köp genom att trycka på knappen "Gå till säker betalning". Efter detta fortsätter din beställning till Cane-line och kan inte längre ändras.

    7. LEVERANS- OCH LEVERANSTIDER

    Vid köp över 6.000 SEK = levereras gratis.

    Vid köp under 6.000 SEK = frakt 600 SEK.

    Det tillkommer en avgift för leverans till inte-brofasta öar.

    Fraktkostnaderna kan variera beroende på vilka produkter du väljer och adressen du vill leverera till och återbetalas inte. Dina fraktkostnader kommer att anges tydligt i kassan. Vi gör allt för att leverera varor inom angivna leveransfrister. Cane-line kan inte hållas ansvarigt för förseningar eller leveranser av produkter inom den beräknade tidsramen.

    Cane-line strävar efter att leverera de beställda varorna inom 3-5 arbetsdagar.

    Produkter som inte finns i lager vid beställningstillfället kommer du att informeras om förväntad leveranstid. Cane-line hanterar leverans via en extern speditör och leverans sker till trottoaren vid den leveransadress som kunden anger.

    Vi levererar bara i Danmark. För leveranser utanför Danmark, vänligen kontakta oss direkt för att höra mer om dina alternativ.

    Om du i samband med köpet vill att en order ska levereras till en granne, på adressen eller någon annanstans utan kvitto, kontakta Cane-line på contact@cane-line.com. Vi påpekar att varorna i detta fall lämnas på egen bekostnad och risk. Cane-line kan därefter inte hållas ansvarigt för eventuella fel eller utelämnanden.

    8. FÖRPACKNING OCH FRAKT

    Alla produkter levereras i vår standardförpackning för att säkerställa bästa och säkraste leverans.
    Som kund är du ansvarig för att bortskaffa förpackningar och pallar efter mottagandet av dina varor.

    9. ÄNDRING ELLER AVBRYTNING AV BESTÄLLNINGAR

    Om du vill ändra eller avbryta en beställning, vänligen kontakta oss på

    telefon +45 6615 4560. Detta är det enda sättet vi kan garantera att en beställning kommer att annulleras innan artikeln levereras. Om din beställning ännu inte har skickats är det möjligt att avbryta beställningen gratis. Om din beställning har skickats är du skyldig att betala kostnaden.

    Vi begär att varor returneras i originalförpackning, alternativt motsvarande ljudförpackning.

    Cane-line kan avbryta en beställning om det inte är möjligt att leverera de beställda varorna. Du kommer att meddelas om en sådan situation skulle uppstå, precis som alla betalningar eller bokningar som görs på ett betalningsmedel kommer att annulleras och returneras. Cane-line har möjlighet att annullera din beställning på grund av tryckfel, tekniska problem, leveransfel eller liknande situationer.

    10. BESTÄLL BEKRÄFTELSE

    När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse, vilket är ett bindande lagligt köpeavtal.

    11. DAGAR ÅTERGÅNGSRÄTT

    Du har en 14-dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

    Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dagen du;

    • har fått ditt objekt
    • får den sista varan i fysisk besittning i händelse av avtal om flera olika artiklar, beställs i en beställning och levereras individuellt
    • får den sista satsen, eller den sista delen i fysisk besittning, i händelse av ett avtal om leverans av en produkt bestående av flera partier eller delar

    Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp. Meddelandet måste göras med vårt elektroniska standardformulär

    https://cane-line.se/pages/service

    Du kan inte ångra genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss detta tydligt.

    12. RETUR AV VAROR SOM ANVÄNDER 14 DAGAR ÅTERGÅNGSRÄTT

    Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera varan.

    Vid retur är du ansvarig för att varan packas ordentligt och du måste använda returblanketten som du har fått från oss via e-post.

    Du bär risken för artikeln från tidpunkten för leveransen av artikeln.

    Omslag, plädar och kuddar kan returneras med normal post. Alla andra artiklar måste returneras med kurir eller vanlig speditör.

    Cane-line hjälper gärna till med bokning och hämtning av returnerade varor. Det betalade beloppet krediteras ditt konto efter mottagande, och godkännande av varor på vårt lager i Rynkeby. Om Cane-line bokar och ansvarar för att plocka upp varor dras returbeloppet.

    13. ÅTERBETALNING AV KÖPBELOPPET

    Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader på grund av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från det datum då vi får ett meddelande om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi gör en återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen.

    Om du ångrar köpet måste varan skickas till:

    Cane-line A/S

    Rynkebyvej 245

    5350 Rynkeby

    Danmark

     

    I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för kommer detta köpebelopp att dras av.

    När vi tar emot varan kontrollerar vi varan och du får tillbaka köpebeloppet inom

    fjorton dagar.

     

    NOTERA:

    Du kan förlora ditt köpebelopp, helt eller delvis. Detta händer om varans värde försämras på grund av att;

    • du ​​faktiskt har tagit föremålet i bruk,
    • det har skadats medan du var ansvarig för det,
    • du ​​har hanterat produkten på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa produktens natur och egenskaper samt hur den fungerar

    14. KLAGA – OM DET ÄR NÅGOT FEL MED ARTIKELN

    Ditt köp täcks av inköpslagen, inklusive felreglerna. Det innebär att du antingen kan få en defekt artikel reparerad, bytt ut, pengarna tillbaka eller en sänkning av priset, beroende på den specifika situationen. Enligt lagen har du 24 månader. rätt till klagomål.

    Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att bristen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

    15. DU MÅSTE KONTAKTA OSS INOM ”RIMELIG TID”

    Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten i artikeln. Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt och inom två månader efter att felet upptäcktes.

    Du kan marknadsföra ditt objekt med hjälp av vårt elektroniska reklamationsformulär på

    https://cane-line.se/pages/service

    16. I TILLFÄLLET AV EN MOTVÄNDIG KLAGA ÅTERBETALAR VI RÄKLIGA FRAKTKOSTNADER

    Om klagomålet är motiverat återbetalar vi naturligtvis dina rimliga fraktkostnader genom att skicka tillbaka varan till oss. Annars måste du bära alla fraktkostnader, inklusive våra fraktkostnader för att returnera artikeln efter inspektion.

    Kom ihåg att artikeln alltid måste skickas i korrekt förpackning och få ett kvitto för leveransen. Du ansvarar för paketet / varorna fram till vårt mottagande. Spara därför kvitto inkl. information om fraktkostnader och eventuellt spårningsnummer.

    När du returnerar artikeln, ange så detaljerat som möjligt vad problemet är.

    17. SKADADE VAROR PÅ MOTTAGNING

    Vid transportskador i samband med leverans av produkten ber vi dig inom max. 2 arbetsdagar för att meddela oss om skadan. Vänligen kontakta oss på vårt elektroniska retur- och reklamationsformulär https://cane-line.se/pages/service, varefter vi ordnar insamling och utbyte.

    Efter mottagandet av produkten kommer du att få ett e-postmeddelande med en bekräftelse på att vi har mottagit den returnerade artikeln och vad den ytterligare processen som är associerad med klagomålet kommer att bli.

    Om Cane-line inte hittar fel på de returnerade produkterna returneras dessa till dig igen, på din bekostnad.

    Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att bristen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

    18. FELANDE VAROR

    Vid leverans: Om en vara saknas i din leverans ber vi dig att meddela oss inom två dagar efter mottagandet av mottagandet. Cane-line kan inte hållas ansvarigt för saknade varor om leveransen begärs levereras utan krav på kvitto för mottagande. Om varor saknas måste detta anges på fraktsedeln. Leverans av varor sker så snart som möjligt.

    19. FRISKRIVNING

    Om inget annat uttryckligen anges i dessa villkor, ska vårt ansvar för alla produkter som köpts på vår webbplats vara begränsat till inköpspriset för den produkten.

    Trots det ovanstående kan vårt ansvar inte upphävas av:

    • dödsfall eller personskada orsakad av vår vårdslöshet
    • bedrägeri eller bedrägligt bedrägeri
    • olagligt utesluta, begränsa eller försöka utesluta eller begränsa vårt ansvar

    Ansvarsfriskrivningar och undantag från dessa är föremål för och tolkas i enlighet med dansk lag.

    20. RÄTTSVAL, KOMPETENS OCH SPRÅK

    Denna webbplats och alla överenskommelser som ingås som ett resultat av användningen av denna webbplats är föremål för och måste tolkas i enlighet med dansk lag och kommer att avgöras av en dansk domstol. Alla avtal ingås på danska.

    21. RABATTKOD (KORT/VOUCHERS)

    Vi erbjuder regelbundet rabattkoder som en del av vår marknadsföring. Dessa koder är endast giltiga under begränsade perioder och kan omfattas av särskilda villkor. Koderna kan begränsas till att endast användas i samband med specialprodukter, kategorier eller varumärken.

    När du använder en rabattkod måste du köpa för det angivna minimumsbeloppet. Om du köper för mindre än det angivna minimumsbeloppet återbetalas inte skillnaden. Alla rabattkoder du vill använda måste anges i köpprocessen innan du betalar för beställningen. Du kan inte få en glömd rabattkod krediterad efter beställningen. Endast en rabattkod kan användas per order.

    Rabattkoderna är inte personliga och kan användas av innehavaren. Rabattkoderna har inget kontantvärde och kan inte lösas in för kontanter, kuponger eller liknande.

    Vid bedrägeri, bedrägeriförsök eller vid misstankar om annan olaglig verksamhet i samband med inlösen av rabattkoder, har vi rätt att avbryta rabattkoden, avbryta beställningen som rabattkoden har använts och att blockera din möjlighet att handla online hos Cane-line för alltid.